IK ZOEK EEN PAPIEREN SYSTEEM VOOR TIMEMANAGEMENT
Waarschijnlijk herken je het wel; je hebt een drukke baan of bent zelfstandig onderneemster met veel verschillende opdrachten. Je bent zo druk dat je tijdens het werken regelmatig dingen vergeet en bent met van alles bezig maar niets komt af. Door de drukte vergeet je zelfs iets te drinken of te eten. Kortom, stress! Tijd voor orde in de chaos. Ga aan de slag met het indelen van je tijd ofwel timemanagement!
Wat is nou eigenlijk timemanagement
Timemanagement is het op een zo efficiënt mogelijk manier omgaan met de beschikbare tijd.
Waarschijnlijk ben je op zoek naar een systeem of methode om dit te gaan doen omdat je zoveel dingen aan je hoofd hebt: werktaken, afspraken en misschien ook nog een gezin. Natuurlijk zijn er in deze digitale tijd allerlei apps en online aanbieders die een oplossing bieden. Maar (hoera) goed nieuws voor de papierliefhebber, mensen met een allergie voor apps of mensen die gewoon van ‘old school” methodes houden: papier is de perfect match met timemanagement!
Uit onderzoek is gebleken dat je aantekening die je op papier maakt beter kan onthouden, papier maakt je creatiever en problemen uitwerken op papier zorgt sneller voor een oplossing.
Aan de slag met een planner van papier
Nu wil je natuurlijk gauw aan de slag met een papieren systeem voor timemanagement. Maar belangrijk is om nog even bij een paar dingen stil te staan:
1. Zet datum- en tijdgebonden zaken in je agenda gedeelte. Bijvoorbeeld deadlines en afspraken. Niet je taken want dan verlies je gelijk overzicht;
2. Taken kun je het beste allemaal bij elkaar in 1 overzicht zetten, zodat je direct ziet wat van belang is en wat je dus eerst moet doen;
3. Wees bewust van je taken en sta stil bij wat je moet doen. Als je het opschrijft kan het uit je “volle” hoofd en kun je nadenken over wat je moet doen, wat eerst af moet en wat tussendoor kan.
4. Plan ook tijd in om te plannen J
Papieren systeem timemanagement
Er zijn verschillende papieren systemen om mee te werken waaronder bullet journals en werkplanners van papier. Ken je de Paper Time werkplanner al? Dankzij een slim niet-datumgebonden planningssysteem met vaste en inklikbare pagina's is Paper Time dé perfecte combi van een agenda (40 werkweken), notitieboek, social media planner en to-do-block. Daarmee is Paper Time de ideale tool om offline structuur te creëren in al je werkzaamheden. Eindelijk overzicht! Daarnaast is Paper Time gewoon een supermooie musthave. Daar kun jij mee gezien worden op weg naar een business meeting! Of op kantoor. Of gewoon thuis aan de keukentafel.
Naast deze heerlijke werkplanner heeft Paper Time meer prachtige (papier)producten waar je gewoonweg niet zonder kan zoals de leren clutch om je planner in mee te nemen en het ideale bureaublok of handige doodle blok voor snelle aantekeningen!
Ons advies: plan nu tijd in om te plannen!
Kijk voor meer info over de werkplanner op paper-time.nl
Geen reacties gevonden.